Konst ?!

Vad är egentligen konst kan någon förklara det för mig ?!

Är inte konst när man vill förmedla en händelse ?

Är inte konst när man vill förmedla en känsla  ?

Är inte konst när man vill förmedla en sak ?

Är inte konst någons berättelse ?

Är inte konst något personligt ?

Är inte konst något konstigt ?

Är inte konst vackert ?

Är inte konst fult ?

På alla dessa frågor så är svaret ja ! Konst är allt det jag har skrivit och så mycket mer. Jag blir så irriterad på att folk ska kritisera vad som är godkänd konst och inte ! Det är som att godkänna människor och att underkänna andra !

Andledningen till att jag skriver detta är för att alla skvallerbloggar skriver om Tyras bilder som är hennes konst ! Om hon säger att det är hennes konst så är det det även om den är ful, äcklig osv osv men det spelar ingenroll för vem har sagt att konst ska vara vackert ! Ingen har sagt att konst är vackert. Sluta döm andras konst tyck om eller låt bli liksom men den betyder något för den som har fått idén och genomfört den. Om ingen skulle våga testa gränserna så skulle inte det finnas något bra i världen !

// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0