Robin Hood :)

Såååå nu tror jag att jag kan börja iallafall :D

Alla vet jue vem Robin Hood är så det behöver jue ingen presentation... Men serien är faktiskt grymt bra :D Jag är ofta skeptisk mot filmer som sedan blir en serie men den här är grymt bra. Och det är många bra skådespelare med som man inte har sett så jättemycket innan. Vill inte säga för mycket eller hur det slutar men den är grymt bra och jag grät till och med i sista avsnittet ! Då är det bra. Jag grät liksom inte ens till Titanic ! men men...

Robin Hood spelas av Jonas Armstrong :)

Robin Hood har huvudrollen som alla kanske förstår ;P Han har en sidekick som det heter och den spelas av Sam Troughton.

Much spelas av Sam Troughton. :)

Much är som jag skrev tidigare Robins sidekick. Fast det är jue fler personer i Robin Hoods gäng. Dem berättar jag mer om sedan :)

Det finns två bovar i dramat :) Det är Sheriffen av Nottingham och hans sidekick Guy of Gisborne :)

Sheriffen spelas av Keith Allen :)



Guy of Gisborne spelas av Richard Armitage :)



Guy of Gisborne och Robin Hood tävlar om Marions hjärta. Men vem får det då ? Då måste man kolla på serien :)

Men Marion spelas av Lucy Griffiths :)



Måste bara lägga till att hon är en riktigt grym brud ! Hennes roll är sååå awesome :D Älskar hennes repliker och ja hela henne ! Hon är en av mina favoriter!

Robin Hoods gäng får ni se i ett annat inlägg :D Orkar typ inte skriva längre och inlägget skulle bli för långt  om jag skrev om alla samtidigt ;P

//Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0